Over mij

Mijn foto
Welkom, dat wil ik zeggen tegen iedereen die hier komt kijken. Ik deel graag met jullie wat ik (mee)maak in mijn leventje.

woensdag 27 april 2011

korknisser met patroontje


We hebben afgelopen zaterdag met mijn moeder en mijn zussen een workkshopdag gehouden. De afspraak was dat 1 van ons zich zou verdiepen in een onderwerp en dat de rest zou leren. Eerst een rondje laten zien wat je had gemaakt ( show and tell) Daarna natuurlijk koffie en onder de koffie een amuse, een handwerkamuse. Dit was het maken van een korknisse. wat is een korknisse vraag je je misschien af? Het is een kurk met daarop/om een muts en truitje gebreid. Iedereen kan het maken en het ziet er nog leuk uit ook. Ook gingen aan de gang met het maken van een zonnekindpop. ( of popje in mijn geval, hij meet maar 8 cm.) Afgezien van dat ik nu heb geleerd hoe je een hoofdje maakt en het materiaal verwerkt was het bovenal gezellig, leuk ook om eens iets anders te doen dan je anders altijd doet.


patroon voor het kurkpoppetje:
Truitje: Zet 15 st op. Brei 2 toeren 1r. 1av. Brei 3 toeren tricotsteek. Kant af.
Muts: Zet 15 steken op. Brei 2 toeren 1r. 1av. Brei 2 toeren glad.
*2a.samenbr., 3a. Herhaal vanaf * tot het eind van de toer.
1 toer r.
*2a.samenbr., 2a. Herhaal vanaf * tot het eind van de toer.
1 toer r.
*2a.samenbr., 1a. Herhaal vanaf * tot het eind van de toer.
1 toer r.
2a.samenbr. tot het eind van de toer.
Haal de draad door de resterende steken.
het officiele patroon komt van
http://www.madebymanne.com/blogg/

de vertaling van http://www.saartjeknits.nl/ zij heeft m echter rondgebreid, en ik gewoon op 2 naalden vandaar het patroon iets veranderd.

2 opmerkingen: